Rola regularnego jedzenia podczas odchudzania

Zadbana sylwetka jest nie tylko efektem regularnych wizyt na siłowni, ale również rezultatem tego, jakie posiłki królują w naszym codziennym menu. Zrzucenie zbędnych kilogramów jest celem wielu z nas. O co jednak trzeba zadbać, aby osiągnąć upragniony cel i jak poradzić sobie z brakiem czasu na przygotowanie odpowiednich posiłków?

Rola jedzenia w redukcji masy ciała

Wiadomo, że to, jakie pokarmy dostarczamy naszemu organizmowi, ma bardzo duży wpływ na stan naszej sylwetki. Zbilansowana dieta, w skład której wchodzić będą przede wszystkim  świeże warzywa i produkty nieprzetworzone, jest podstawą do zarówno zachowania szczupłej figury, jak i redukcji masy ciała. 

Chcąc zrzucić zbędne kilogramy, najważniejszą czynnością jest obliczenie swojego dziennego zapotrzebowania kalorycznego, a następnie ułożenie posiłków tak, aby ich zawartość energetyczna była niższa niż wynik osiągnięty w wyliczeniu. Ujemny bilans kaloryczny jest podstawową gwarancją utraty tkanki tłuszczowej. Jeśli nie mamy czasu na to, aby kontrolować kaloryczność pożywienia, świetnym rozwiązaniem będzie catering dietetyczny, dzięki któremu, otrzymamy menu o pożądanej wartości energetycznej. Pozwoli nam to również zachować regularność w przyjmowaniu posiłków, co jest jednym z najważniejszych czynników wspomagających utratę masy ciała.

Dlaczego regularne posiłki są podstawą odchudzania?

Powszechnie znana jest wiedza, że powinno się jeść w odstępach nie większych niż 3-4 godziny, oraz że prawidłowa dieta opiera się na 5 posiłkach spożywanych w ciągu dnia. Mało jednak, mówi się o tym, dlaczego jest to tak ważne w zachowaniu lub osiągnięciu zgrabnej sylwetki.

Regularne spożywanie posiłków pozwala przede wszystkim, dostarczyć naszemu organizmowi energię niezbędną do prawidłowego funkcjonowania. Jest ona potrzebna do wykonywania podstawowych czynności, pozwala też, aby ćwiczenia fizyczne były bardziej efektywne. 

Posiłki przyjmowane w określonych odstępach czasowych zapobiegają także gwałtownemu spadkowi cukru we krwi, co reguluje nasz apetyt. Spadek cukru spowodowany niedostarczeniem energii do organizmu objawia się na różne sposoby, może być to:

  • złe samopoczucie
  • wahania nastroju
  • senność 
  • brak chęci do działania

Wszystkie te objawy są czynnikami, które mogą wpłynąć negatywnie na efekty odchudzania. Są często podstawą do tego, aby porzucić swoje postanowienia o zdrowym odżywianiu i osiągnięciu wymarzonych kształtów. 

Regularność przyjmowania pokarmu jest również swego rodzaju ”napędem” do pracy metabolizmu. Długie odstępy pomiędzy posiłkami, powodują obronną reakcje organizmu, polegającą na magazynowaniu obecnych zasobów energii, co jest hamulcem do zrzucenia nadprogramowego tłuszczu. 

Każdy posiłek jest ważny

Znane jest powiedzenie, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia. Oczywiście, zapewnia ono energię na sporą jego część, lecz jest tak samo istotne jak każdy inny spożywany posiłek. Ważne jest więc, aby ze starannością układać swoje dzienne menu, nie zapominając o żadnej porcji żywności. 

Niestety pracując, często zaniedbujemy zarówno jakość jak i regularność w diecie. Dobrym sposobem i w tym przypadku, jest catering dietetyczny. Dostarczane codziennie pudełka można z łatwością zabrać ze sobą, gdy idziemy do pracy, czy do szkoły. 

Jeśli jednak mamy trochę wolnego czasu, innym wyjściem jest przygotowywanie posiłków w domu i zabieranie ich ze sobą w formie lunchboxa. Mogą być to sałatki, albo dania z kaszą czy ryżem, czyli takie, które można zjeść na zimno, albo w łatwy sposób podgrzać.